Je kan niet meer zonder een goede digitale aanwezigheid. Mediaplus bepaalt de passende inzet voor alle digitale kanalen op basis van een data gestuurde media-aanpak. Dat kan een mediastrategie zijn gericht op online performance, voor meer interactie of voor meer awareness voor je merk. Of dit nu via betaalde advertenties, content of performance kanalen is, wij adviseren de juiste combinatie van middelen, budget en doelstellingen.
Een succesvolle digitale campagne bestaat uit minimaal een gedegen datastrategie om niet alleen resultaten te kunnen meten, maar ook gedurende een campagne te kunnen optimaliseren naar het beste rendement. We willen de juiste mensen, de juiste boodschap op het juiste moment laten zien. Hoe we dat doen? Eerst zorgen we voor een inventarisatie van relevante data: meten we wat we moeten weten en de bestaande systemen koppelen om tot een goede datastructuur te komen. Als daar extra tools voor nodig zijn zoals een DMP of een CDP zorgen wij voor de implementatie. Vanuit die basis van tagging, buckets en audiences maken we KPI framework voor de diverse performance kanalen, zoals CRM, SEO of het A/B testen van creatives of website en funnels.
Zoekmachinemarketing, zowel betaalde als organische vindbaarheid ofwel SEA en SEO; het kan niet ontbreken in een digitale strategie. Betaald zoekverkeer is een uitkomst op het moment dat je website niet goed gevonden wordt, of wanneer de concurrentie in de weg zit in de zoekresultaten. Met Search Engine Optimization, kortweg SEO, genereer je meer verkeer naar je website door deze beter vindbaar te maken in zoekmachines, zoals Google of Bing.
Display en video advertising is dé manier om de zichtbaarheid van je merk te vergroten. Met behulp van diverse video mogelijkheden, high-impact display formaten of via standaard formaten maken we een campagne echt zichtbaar. Van programmatic tot directe inkoop en van retargeting tot dynamische creative optimization (DCO); onze digital specialisten staan voor je klaar. Samen met het team van Serviceplan ontwikkelen wij ook de banners of video’s, dynamisch of fixed.
Via social media kunnen doelgroepen gericht bereikt worden met (betaalde) campagnes via advertising, maar ook met de juiste content voor relevantere aanwezigheid. Dat kan door middel van een contentstrategie op eigen kanalen is of bijvoorbeeld via influencers die op hun eigen manier bijdragen aan het vertellen en verspreiden van de boodschap. En natuurlijk is social niet compleet als de bereikte doelgroep niet kan interacteren met de uitingen.
Meten is weten maar als je geen centrale waarheid creëert om op te sturen heb je er niets aan. Is dat Google Analytics of Adobe (Omniture), wij richten het in. Wij kijken altijd naar hoe we de gegenereerde data ontsluiten. Is een mediadashboard voldoende of moet er een multichannel koppeling gemaakt worden tussen investering in media in combinatie met sales in uw SAP systeem? Met een inventarisatie van huidige en gewenste inzichten zorgen wij voor implementatie en tooling advies.