De nieuwe, maatschappelijke campagne van Start People highlight het belang van gelijke kansen op de arbeidsmarkt. Creatief bureau 180 Amsterdam ontwikkelde de menselijke en relevante campagne met de pay-off 'Ons werk'. Mediaplus was binnen deze campagne verantwoordelijk voor de mediastrategie, -inzet en -optimalisatie.
Met een realistische en menselijke blik laat de campagne zien hoe het merk aankijkt tegen het rekruteren van mensen: met gelijke kansen voor iedereen. Een maatschappelijk bewust verhaal dat benadrukt hoe belangrijk gelijke kansen en werk zijn om verder te komen.
Centraal in de campagne staan de kansen die gegrepen kunnen worden op de arbeidsmarkt. In de video commercial wordt dit vertaald door altijd te filmen vanuit de point of view van die kans: een job notificatie van Start People, een COA medewerker die een gevlucht kind helpt dat een nieuw thuis zoekt in Nederland, een vrouw die op het punt staat een contract te ondertekenen. Herkenbare scenario's die de kijker laten beseffen dat Start People sinds 1977 haar maatschappelijke verantwoordelijkheid pakt op de arbeidsmarkt.
Om de inspirerende boodschap van de campagne onder de aandacht te brengen én conversie te realiseren in de vorm van sollicitaties werd de expertise van Mediaplus ingeroepen. Wij verzorgden zowel de mediastrategie, als de media-inzet en optimalisatie via onder andere online video, radio, social content en digital banners.
Bekijk hier de video van Start People.