Hornbach

Breng leven in je tuin

  • Klanten

    Hornbach

Vurig vrijende slakken, duizendpoten, kevers en libellen… De beelden van vrijende insecten krijg je niet meer van je netvlies. Ze zetten je aan het denken. En dat is precies wat Hornbach wil bereiken met de nieuwe voorjaarscampagne, die vooral via outdoor, online en op tv loopt. Outdoor is de campagne onder meer langs snelwegen te zien op masten met 2D-insecten. ‘Breng leven in je tuin’.

Play
Pause
Sound off
Sound on

‘Eindelijk weer seks in je tuin’, is het basisidee. De bewustzijnscampagne in typische Hornbachstijl, is van de hand van reclamebureau Heimat. ‘Bewustzijn vergroten over biodiversiteit. Dat is waar deze campagne om draait’, vertelt Maarten Post, marketingmanager Hornbach Bouwmarkt Nederland. ‘En zoals je van ons gewend bent, pakken we dat groots aan. Want als je echt iets wilt veranderen, moet je indruk maken. En dus brengen we ongegeneerd in beeld waar het om draait: voortplanting. We roepen massaal op tuinen te creëren, waarin ook insecten zich vermaken.’
 

Leven in je tuin En dat is nodig, want het is slecht gesteld met de biodiversiteit in ons land. Post: ‘Door meer bloemen en planten te poten en milieuvriendelijke tuinproducten te gebruiken, kunnen we met elkaar de biodiversiteit vergroten. Zo breng je letterlijk meer leven in je tuin, het centrale thema van deze campagne. In de commercial, die aan de basis van deze campagne staat, zie je gepassioneerde insecten met elkaar paren. Ze voelen zich duidelijk op hun gemak in hun omgeving. Met een beetje meer groen wordt de tuin een leefruimte waarin iedereen kan genieten. Onze projectbouwmarkten beschikken over een volwaardig tuincentrum. Daar vind je alles om jouw tuin te transformeren tot een klimaatbestendig insectenparadijs.’

Hornach-Ferdinand Bol straat

Nu veel mensen thuisblijven en thuiswerken in verband met de coronacrisis lijkt aandacht besteden aan en genieten van het eigen thuis extra welkom, al berusten deze omstandigheden op - ongewenst en onvoorspeld - toeval. Het is een bizarre speling van het lot. ‘Eindelijk weer seks in je tuin’ kan in elk geval de nodige gewenste afleiding en tijdverdrijf bieden, daarover is iedereen het bij Hornbach eens, aldus Post. De crossmediale campagne startte op 4 maart 2020 en omvat een tv- en radiocommercial, online video, social media en bioscoopreclame. Voor het mediumtype Out Of Home is de campagne onder meer langs snelwegen te zien op masten met 2D-insecten. De campagne wordt instore doorvertaald met activiteiten zoals een XL-insectenmemoryspel, het maken van insectenhotels en tuinadviesdagen over het vergroenen van je tuin.

Voor de bouwmarktketen - voor wie niet? - zijn het nogal hectische tijden. Toch valt de voorjaarscampagne op zijn plek. Post: ‘Hornbach heeft in Nederland vijftien vestigingen met een bouwmarkt en een tuincentrum. Met meer dan 120.000 artikelen hebben we alles op voorraad voor kleine, maar zeker ook grote projecten in en om je huis. Hornbach gebruikt tijdens zijn campagne Breng leven in de tuin de kracht van buitenreclame. Dat doen we door met de prachtige key visuals van vrijende insecten in het straatbeeld een breed publiek te bereiken. We krijgen met het heerlijke lenteweer immers ook weer zin om leven in onze eigen tuin te brengen.’ Door de coronacrisis heeft het verblijf in een prettige tuin intussen onverwacht meer prioriteit gekregen voor veel Nederlanders. De al ingekochte outdoorcampagne heeft daardoor onbedoeld extra impact. Post: ‘Hornbach zou Hornbach niet zijn om buitenreclame wel op een eigen wijze in te zetten door middel van spectacular snelwegmasten, steigerdoeken, kijk maar om je heen. The medium is the message.’ Naast deze merkcampagne gebruikt Hornbach buitenreclame ook voor meer bewijsvoerende campagnes binnen het verzorgingsgebied van de vijftien vestigingen, vertelt de marketeer. ‘Met onze vijf bouwstenen, namelijk gegarandeerde laagste prijsgarantie, 120.000 artikelen, enorme voorraden, deskundig advies en uitgebreide service - is het de moeite waard om extra kilometers af te leggen naar de dichtsbijzijnde Hornbach-vestiging. Buitenreclame kan de consument aanzetten om dit te doen’, aldus Post.

Contact

Ramon Kragtwijk

Ramon Kragtwijk

Managing Director

+31653648633